VI KONGRES URBANISTYKI POLSKIEJ, GDYNIA 20-22/06/2018
  • O Kongresie / About Congress
    • O Kongresie / About Congress
    • GALERIA / GALLERY
    • Opłaty / Fees >
      • Regulamin sklepu
    • Organizatorzy i Partnerzy / Organizers and Partners
    • Zakwaterowanie / Accommodation
  • Sesje / Sessions
    • Sesje plenarne / Plenary Sessions
    • Sesje mobilne / Mobile Sessions
  • Program / Programme
  • Paneliści / Panelists
  • Kontakt / Contact
  • Wydarzenia / Events
    • Wystawa / Exhibition
    • Walny Zjazd TUP / TUP General Assembly
    • SEMINARIUM Wykorzystanie PPP jako narzędzia realizacji Gminnych Programów Rewitalizacji
    • International Gdynia Urban Summer School
    • WYSTAWA FOTOGRAFICZNA / PHOTO EXHIBITION
    • CEE Meeting
ZAREJESTRUJ SIĘ! / REGISTER!

AKTUALNOŚCI
NEWS

04/07/2018 RELACJA FOTOGRAFICZNA | A photo report

W zakładce GALERIA zamieściliśmy zdjęcia z Kongresu autorstwa Jana Ziarnickiego, Michała Puszczewicza i Michała Wiącka.
You can wiew the pictures taken during the Congress by Jan Ziarnicki, Michał Puszczewicz i Michał Wiącek in GALLERY section.

24/06/2018

gdynia.pl o Kongresie:
http://gdynia.pl/co-nowego,2774/kongres-urbanistyki-polskiej-za-nami,524327

21/06/2018 CEE MEETING

The  CEE Meeting (Meeting of the Associations of Town Planners and Urbanists from Central and Eastern Europe) will take place on Thursday, 21st June 2018 at 5pm.
10 lutego Street number24, room 107

18/06/2018 GDYNIA GOTOWA NA KONGRES  | Gdynia is ready for the Congress

Trwają ostatnie przygotowania do Kongresu - wystawa Wielkie projekty urbanistyczne już ustawiona (można ją również oglądać w nocy), przyjechały city lighty, sala Teatru Muzycznego czeka, a na ulicy Karola Olgierda Borchardta powiewają już Kongresowe flagi. Cieszymy się, że za chwilę do nas dołączycie!

We are making last preparations to the Congress - you can already admire
"Large-Scale Urban Development Projects in Poland in 21st Century" Exhibition (even during the night), the city-lights have just arrived, the aurditorium at the Musical Theatre is ready and there are Congress' flags on Borchardt Street. We are so happy for you to join us in Gdynia!.

11/06/2018 nowe wydarzenia towarzyszące  | new events

W zakładce WYDARZENIA pojawiły się informacje o planowanej wystawie fotograficznej Laureatów Konkursu na najlepiej zagospodarowaną przestrzeń publiczną w Polsce oraz spotkaniu towarzystw urbanistycznych i planistycznych z Europy Centralnej i Wschodniej (CEE Meeting).

In the EVENTS section you will find information on Congress' events - we've just added two new ones - Laureates of the Competition for the Best Public Space in Poland Photo Exhibition and a CEE Meeting (Meeting of the Associations of Town Planners and Urbanists from Central and Eastern Europe).

05/06/2018 godziny odjazdów na sesje mobilne | mobile sessions depurture time

Godziny odjazdów autokarów na poszczególne sesje mobilne można sprawdzić w sekscji SESJE MOBILNE.

You can check an exact departure time for the mobile session of your choice in the MOBILE SESSIONS section. 

29/05/2018 Zarejestruj się do 15/06 | Register till june 15th!

Wydłużyliśmy czas rejestracji na Kongres do 15 czerwca. Jeszcze są wolne miejsca na wszystkich sesjach mobilnych. Zapraszamy do REJESTRACJI.

We extended the registration deadline. Now you can register til June 15th - just go to the REGISTRATION section! 

20/05/2018 program VI Kongresu urbanistyki polskiej | VI congress of polish urbanism programme

W zakładce PROGRAM pojawił się szczegółowy program Kongresu.

You can wiew the detailed programme of the Congress in the PROGRAMME section.

13/05/2018 Uroczysta kolacja 21 czerwca 2018 | Gala dinner 21st June 2018

Informujemy, że liczba miejsc na uroczystą kolację, która odbędzie się w restauracji „Panorama” jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Proszę pamiętać o dodatkowej opłacie za to wydarzenie (80 PLN).

We kindly inform you that number of places for the Gala Dinner, which will take place in „Panorama” restaurant is limited. The rule is: first come — first served. 
Please remember that additional fee applies for this event (20 EUR). 

10/05/2018

Zapraszamy studentów i doktorantów do zgłaszania chęci pracy na rzecz VI Kongresu Urbanistyki Polskiej w formie wolontariatu. W zamian za pomoc przy obsłudze Kongresu oferujemy mozliwość uczestniczenia w całym Kongresie bez żadnych opłat.
Chętnych prosimy o zgłoszenia mailem (kongrestup.rejestracja@gmail.com) lub poprzez formularz kontaktowy. 


We kindly invite students and PhD students to help us with the organisation of the 6th Congress of Polish Urbanism as volunteers. We offer free of charge participation in the 6th Congress of Polish Urbanism as a reward for your work.
If you are interested in being a member of our team please contact us via email (kongrestup.rejestracja@gmail.com) or contact form.

19/04/2018

W kongresowym sklepie internetowym można dokonać wszystkich opłat kongresowych w trybie on-line!
Now you can pay all your Congress fees in our online store!

PAY ONLINE

MODERATORZY, PANELIŚCI, PARTNERZY MERYTORYCZNI I GOŚCIE SPECJALNI
mODERATORS, PANELISTS, CONTENT PARTNERS AND SPECIAL GUESTS

David Amborski
David Amborski jest praktykującym urbanistą a także profesorem w School of Urban and Regional Planning oraz założycielem i dyrektorem Centre for Urban Research and Land Development (CUR) na Ryerson University w Toronto. Jego badania oraz prace profesjonalne skupiają się na zagadnieniach styku pomiędzy planowaniem miast a gospodarką, z uwzględnieniem rynku nieruchomości i mieszkalnictwa. Obszar szczególnego zainteresowania profesora Amborskiego to kwestia finansów publicznych, rozwoju przestrzennego oraz narzędzi uzyskiwania korzyści publicznych ze wzrostu wartości nieruchomości.
David był prezydentem Association of Canadian Urban Planning Programs, jest także akademickim doradcą National Executive Forum on Public Property oraz honorowym członkiem Land EconomicsSociety. Przewodniczy także Global Planning Education Association Network Congress Committee.
Jego prace obejmują wiele opracowań na poziomie federalnym, regionalnymi lokalnym. Na poziomie międzynarodowym pracował zarówno dla Canadian International Development Agency (CIDA) World Bank, Interamerican Development Bank czy Lincoln Institute of Land Policy, jak i dla wielu instytucji w Europie Centralnej i Wschodniej, Ameryce Łacińskiej i Azji.
Profesor Amborski zasiada także w radach redakcyjnych wielu międzynarodowych czasopism urbanistycznych.
Izabela Mironowicz
Urbanistka, autorka ponad 100 publikacji naukowych krajowych i zagranicznych z dziedziny urbanistyki. Oprócz działalności naukowej prowadzonej od ponad 25 lat na Wydziale Architektury Politechniki Wrocławskiej, może wykazać się bogatym doświadczeniem praktycznym w zakresie sporządzania dokumentów planistycznych i strategicznych wszystkich szczebli – planów miejscowych, studiów uwarunkowań i kierunków polityki przestrzennej, planów strategicznych, strategii rewitalizacji, ekspertyz dla koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju.
Ekspertka wielu instytucji publicznych i prywatnych, także międzynarodowych. Posiada bogate doświadczenie międzynarodowe; wykładała między innymi na uczelniach w Madrycie, Londynie, Paryżu Stuttgarcie, Berlinie, Brukseli. Visitingprofessor na Univeristé Paris IV Sorbonne (2012-2013) oraz Pierre Pierre Mendès France w Grenoble (2015). Członkini Rad Redakcyjnych „International Planning Studies” i „Urban Design International”. Recenzentka wielu prestiżowych pism urbanistycznych. W roku 2018 zaproszona przez „disP: The Planning Review” do pisania kolumny numerów pisma wychodzących w tym roku. Członkini rady naukowej EuropeanWeek of Regions and CitiesUniversity.
Ma bogate doświadczenie w wielostronnej współpracy i dużych programach mających na celu zaangażowanie społeczeństwa w procesy podejmowania decyzji, w szczególności w dziedzinie planowania i zagospodarowania przestrzennego. Inicjatorka i wieloletnia koordynatorka  European Urban Summer School oraz AESOPLecture Series. Organizatorka wielu studenckich i profesjonalnych warsztatów urbanistycznych, ostatnio dla International Society of City and RegionalPlanners - ISOCARP (publikacja: https://isocarp.org/app/uploads/2018/01/Wroclaw-West-End_double_150dpi.pdf) oraz współorganizatorka Master Class in Urban Governance and Planning dla studentów urbanistyki i architektury polskich i europejskich uczelni (http://2017.konferencjamiasto.pl).
Aktywnie działająca na rzecz poprawy jakości przestrzeni miejskiej we Wrocławiu (ostatnio: „Analiza Funkcjonalna Osiedli Wrocławia”, http://www.osiedlawroclawia.pl)  Prezeska Towarzystwa Urbanistów Polskich we Wrocławiu (2012-2015). SekretarzGeneralny Association of European Schools of Planning (2011-2015). Członkini Zarządu Głównego TUP (2009-2012 oraz 2015-2018). Wraz z wiceprezydentem Gdyni, Markiem Stępą, Koordynatorka Programowa VI Kongresu Urbanistyki Polskiej w Gdyni.
Jan Olbrycht
Doktor socjologii, nauczyciel akademicki, ekspert, polityk i działacz społeczny. W latach 1990-1998 Burmistrz Cieszyna, współzałożyciel Euroregionu Śląsk Cieszyński-Tesinske Slezsko. W latach 1993-1998 wiceprezes Związku Miast Polskich odpowiedzialny za kontakty z europejskimi organizacjami samorządowymi. Wiceprzewodniczący Rady Gmin i Regionów Europy w latach 1995-2001. Przewodniczący polskiej delegacji do Kongresu Władz Lokalnych i Regionalnych Rady Europy w latach 1990-1998. W latach 1998-2002 Marszałek Województwa Śląskiego i inicjator Konwentu Marszałków. W latach 2002-2004 Członek Zarządu Zgromadzenia Regionów Europy oraz Rady Polityki Regionalnej Państwa. Od 1979 wykładowca na Uniwersytecie Śląskim, potem na Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz Uniwersytecie Jagiellońskim. Od 2004 roku poseł do Parlamentu Europejskiego z ramienia Platformy Obywatelskiej (Frakcja Europejskiej Partii Ludowej w Parlamencie Europejskim). Skarbnik i wiceprzewodniczący Europejskiej Partii Ludowej, odpowiedzialny za dialog międzykulturowy i międzyreligijny. Współzałożyciel i przewodniczący intergrupy parlamentarnej URBAN zrzeszającej polityków, interesariuszy oraz osoby cywilne zainteresowane tematyką miejską. Odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski w 2000 roku i orderem National du Mérite Francji w 2002. Laureat Europejskiej Nagrody Cesarza Maksymiliana za wkład w tworzenie polityki lokalnej i regionalnej w Europie w 2005. Ponadto uhonorowany nagrodą The Parliament Magazine „Europoseł Roku 2007″ w kategorii polityka regionalna oraz „Europoseł Roku 2013″ w kategorii zrównoważone środowisko zurbanizowane, a także nagrodą rządu węgierskiego im. Istvána Pálfi za szczególne zasługi w rozwoju współpracy regionalnej.
http://janolbrycht.pl
Joris Scheers
specjalista w zakresie rozwoju miast, planowania przestrzennego, architektury i dziedzictwa oraz zarządzania jednostkami terytorialnymi jest aktywny zawodowo od trzech dekad jako nauczyciel akademicki, doradca i pracownik instytucji publicznych. Obecnie, jako profesor wizytujący w KU Leuven w Belgii zajmuje się tematyką gwałtownego wzrostu miast w Ameryce Południowej. Jako były zastępca Architekta Rządowego oraz Menadżer projektu Creative and SustainableCities. Joris jest zaangażowany w wiele przedsięwzięć dotyczących polityk regionalnych i miejskich w rządzie Flandrii w Belgii.
Joris Scheers pracował także jako międzynarodowy doradca w zakresie projektów i polityk przestrzennych w miastach i krajach w Ameryce Łacińskiej, Afryce i Azji. Był ekspertem UN-Habitat przygotowującym Międzynarodowe Wytyczne Planowania Miast i Planowania Przestrzennego a także Prezydentem Europejskiej Rady Urbanistów (ECTP-CEU) w latach 2015-2017. Obecnie jest Sekretarzem Generalnym tej organizacji.
Joris jest byłem prezydentem Towarzystwa Planowania Przestrzennego Flandrii, autorem wielu strategii rozwoju, zasiadał także w wielu jury konkursów urbanistycznych i architektonicznych. Jest uznanym ekspertem w zakresie strategicznego podejścia w politykach publicznych, z uwzględnieniem wielopoziomowego i zintegrowanego zarządzania. Jako przewodniczący Miejskiej Komisji Planowania Przestrzennego w Leuven łączy podejście teoretyczne z pragmatycznym, opartym na projektach, skoncentrowane na rozwiązywaniu problemów i silnym powiązaniu z praktyką urbanistyczną planistyczną.
Klaus R. Kunzmann
Profesor Klaus R. Kunzmann ukończył Wydział Architektury na Politechnice w Monachium, w 1967roku a w 1971 roku uzyskał doktoratna Politechnice w Wiedniu (TUWien). Został profesorem w specjalnościplanowanie przestrzennena Politechnice w Dortmundzie (TUDortmund) w roku 1974, pełniącjednocześnie funkcję Dyrektora ds. Badań Naukowych Institut für Raumplanung (nieprzerwanie aż do 1993roku). W latach 1993-2006 zajmował prestiżową pozycję szefa Katedry Planowania Europejskiego. Klaus R. Kunzmann jest honorowym profesorem uniwersytetu Chung Hua w Hsinchu na Tajwanie a także członkiem honorowym Royal Town Planning Institute (Wielka Brytania). Jest doktorem honoris causa Uniwersytetu w Newcastle-upon-Tyne. Profesor Kunzmann wykładał gościnnie na wielu uniwersytetach Europy, USA, Chin i Australii (między innymi MIT, UCL, ETH Zurich, Dong Nam, Tsinghua, Chung, REMIT, Hua Universities w Chinach i na Taiwanie). Jest założycielem (1987), pierwszym prezydentem (1987-1990) i honorowym członkiem Association of European Schools of Planning (AESOP), skupiającym uczelnie europejskie kształcące urbanistów I planistów.
Mając doświadczenie ponad czterech dekad badań i nauczania w zakresie przestrzennego rozwoju miast i regionów w Europie Klaus Kunzmann jest jednym z najbardziej cenionych specjalistów w tej dziedzinie. Ostatnio zaangażowany był w prace nad restrukturyzacją i kreatywnym rozwojem Zagłębia Ruhry (np. Schichteneiner Region, 2011). Jego zainteresowania naukowe skupiają się na innowacyjnych politykach miejskich w Europie, przyszłości miast europejskich, restrukturyzacji regionalnej, uczących się miast i regionów, roli kreatywności i sztuki dla rozwoju przestrzennego i ekonomicznego, wpływie rozwoju Chin na wzrost miast i regionów Europy.
Laura Verdelli
Laura Verdelli is an architect (Politecnico di Milano, Italy), has a post diploma in Landscape Architecture (Fondazione Minoprio) and obtained a PhD in Urban and Regional Planning at the François-Rabelais University of Tours (France) and in Cultural Heritage and Museology at the University of Coimbra (Portugal). She is a tenured Associate professor at the Spatial Planning and Environment Department of the Engineering Polytechnic School of the University of Tours (France) and a researcher at the laboratory CITERES (a mixed unit of both the CNRS French National Centre for Scientific Research and the University of Tours). Laura Verdelli focuses her researches: - on the processes of identification, protection and valorisation of cultural landscapes in the Mediterranean; - on the contemporary dynamics engendered by the above mentioned processes (particularly in UNESCO’s labelled sites); - on the interactions between heritigization and (strategic) spatial planning.
Aleksandra Jadach-Sepioło
Ekonomistka. Adiunkt w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i w Krajowym Instytucie Polityki Przestrzennej i Mieszkalnictwa. Specjalizuje się w realizacji zespołowych projektów doradczych z zakresu rewitalizacji dla rządu i samorządów lokalnych. Wykładowca szkoleń i studiów podyplomowych z zakresu rewitalizacji miast, finansowania rozwoju miast i partnerstwa publiczno-prywatnego. Autorka i współautorka publikacji i ekspertyz z zakresu rewitalizacji miast, finansowania i programowania procesów odnowy miast, partnerstwa publiczno-prywatnego, mieszkalnictwa oraz zarządzania wartością nieruchomości na obszarach rewitalizacji.
Andrzej Ryński
W 1993 roku ukończył studia wyższe na Wydziale Inżynierii Środowiska Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Całe swoje zawodowe życie związał z działaniami na rzecz społeczeństwa. Najpierw pracował w międzynarodowych organizacjach pozarządowych, w rządowym Regionalnym Zarządzie Gospodarki Wodnej w Gdańsku, następnie w samorządowym Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni  a ostatnio w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji.
Posiada wieloletnie doświadczenie w koordynowaniu, przygotowaniu i realizacji projektów przy wsparciu funduszy zagranicznych, większość dotyczyła realizacji przedsięwzięć związanych z gospodarką wodną -  dofinansowywanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Regionalnych Programów Operacyjnych, z tzw. Funduszy Norweskich oraz z wojewódzkich i Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Od września 2017 roku jako członek Kolegium Prezydenta Gdyni, uczestniczy w opiniowaniu i konsultowaniu polityki zarządzania miastem, dzieląc się swoim dotychczasowym doświadczeniem w zakresie dbałości o mienie państwowe i samorządowe.
Marek Wiland
Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w Instytucie Kształtowania Środowiska, po podziale Instytutu - kontynuował pracę w Instytucie Ochrony Środowiska, zajmując się problematyką badawczą, ekspercką i projektową w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego. W 1991 r. założył Biuro Urbanistyczne Ecoland, które prowadzi do dzisiaj, i w którym jest głównym projektantem. Kierował sporządzaniem kilkuset projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ponad 50 studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miast i gmin. Jest autorem lub współautorem szeregu innych prac, w tym przeglądowych i metodycznych, z których kilkadziesiąt zostało opublikowanych. W Biurze Urbanistycznym Ecoland corocznie – od wielu lat – przyjmuje na praktyki studentów z kraju i zagranicy.
Zaangażował się w tworzenie i funkcjonowanie samorządu zawodowego urbanistów, w tym między innymi przez dwie kadencje sprawując funkcję przewodniczącego Zachodniej Okręgowej Izby Urbanistów. Natomiast obecnie jest Prezesem Stowarzyszenia Urbanistów ZOIU. W ramach tych działalności, w ciągu kilkunastu ostatnich zorganizował m.in. kilkadziesiąt konferencji dotyczących planowania i zagospodarowania przestrzennego, adresowanych głównie do praktyków. Występuje również na innych konferencjach w roli prelegenta lub panelisty. Często także bierze udział – jako urbanista -  w konsultacjach dotyczących przygotowywanych aktów legislacyjnych, jak i udziela się jako doradca władz samorządowych, lokalnych społeczności czy przedsiębiorców.
Jest absolwentem Wydziału Architektury Politechniki Wrocławskiej.
Marek Stępa
Z zawodu architekt, studiował na Politechnice Gdańskiej, tam też w 1993 roku obronił pracę i uzyskał tytuł doktora nauk technicznych w zakresie architektury i urbanistyki. Ukończył także studia podyplomowe w zakresie pedagogiki w Instytucie Kształcenia Nauczycieli i Badań Oświaty oraz religioznawstwa na Uniwersytecie Gdańskim.
Posiada duże doświadczenie zawodowe w zakresie budownictwa. Zajmował się wykonawstwem, projektowaniem, nadzorem inwestorskim, państwowym nadzorem budowlanym. Był biegłym sądowym, uczył przedmiotów zawodowych w technikum budowlanym i na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej. Ma na swoim koncie liczne publikacje w języku polskim, angielskim, duńskim i rosyjskim.
Od 1994 radny Rady Miasta Gdyni, przez 4 lata pełnił funkcję przewodniczącego Komisji Gospodarki Komunalnej. Od 1998 wiceprezydent miasta. Jest odpowiedzialny m.in. za planowanie przestrzenne, inwestycje miejskie, transport publiczny oraz ochronę dziedzictwa.
Z jego inicjatywy powstała jednostka budżetowa gminy o nazwie Biuro Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni, co pozwoliło skupić w jednym ręku i właściwie skoordynować prace planistyczne prowadzone dotąd w rozproszeniu przez różne pracownie. Gdynia posiada obecnie jeden z największych odsetków pokrycia planami zagospodarowania przestrzennego wśród dużych miast. Wykonany w biurze w roku 2004 plan zagospodarowania Kamiennej Góry uzyskał nagrodę Towarzystwa Urbanistów Polskich. Regularnie odbywające się w mieście ogólnopolskie konferencje urbanistyczne współorganizowane przez oddział Towarzystwa Urbanistów Polskich korzystają z jego wsparcia.
Jest autorem koncepcji aktywnej ochrony zabytków gdyńskiego modernizmu. Z jego inicjatywy w mieście powołano urząd konserwatora zabytków. Był inicjatorem wpisania gdyńskiego Śródmieścia do rejestru zabytków i uruchomienia cyklicznych konferencji naukowych poświęconych architekturze modernistycznej w Gdyni i w Europie. Od roku 1998 odpowiedzialny za przygotowanie i realizację wszystkich inwestycji miejskich zrealizowanych przez samorząd.
Wspólnie z Izabelą Mironowicz pełni rolę Koordynatora Programowego VI Kongresu Urbanistyki Polskiej.
Michał Stangel
Urbanista, prodziekan ds. nauki na Wydziale Architektury Politechniki Śląskiej. Zajmuje się problematyką projektowania urbanistycznego, rewitalizacji, zagospodarowania przestrzeni publicznych i stref okołolotniskowych. Stypendysta Fundacji Bauhaus-Dessau oraz Fulbrighta w Massachusetts Institute of Technology, gdzie współtworzył projekt Zaragoza Digital Mile. Autor ok. 40 opracowań urbanistycznych (m.in. Nowe Centrum Tczewa, teren byłej kopalni Michał w Siemianowicach Śl., koncepcja zagospodarowania terenów lotniska Katowice). Laureat dwudziestu konkursów urbanistyczno-architektonicznych (m.in. I miejsce w międzynarodowym konkursie Nowa Huta Przyszłości) oraz nagrody Ministra Infrastruktury. Członek Towarzystwa Urbanistów Polskich, Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego, Głównej Komisji Urbanistyczno Architektonicznej. Autor trzech książek i artykułów, dostępnych na 
politechnikaslaska.academia.edu/MichalStangel
Jacek Godlewski
doktor nauk technicznych, architekt i urbanista. Prezes oddziału Towarzystwa Urbanistów Polskich w Jeleniej Górze, organizator konferencji o nazwie „Budowanie w pięknym krajobrazie”. Autor publikacji związanych ze zrównoważonym rozwojem takich jak: „Proces budowania systemu ochrony przyrody i krajobrazu kulturowego w zachodniej części pogranicza polsko- czeskiego”, „Zasady planowania i projektowania w otoczeniu obszarów chronionych” , „Procesy urbanistyczne w Kotlinie Jeleniogórskiej”, „Metody zarządzania terenami cennymi pod względem przyrodniczym i krajobrazowym”, „Przekształcenia przestrzenne krajobrazów kulturowych w Rudawskim Parku Krajobrazowym oraz w Parku Krajobrazowym Doliny Bobru”.  Autor studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Autor referatów prezentowanych na konferencjach naukowych takich jak: „Urbanizacja spontaniczna na przykładzie zamierzeń inwestycyjno – geodezyjnych”, „Granice ingerencji w środowisku kulturowo-przyrodnicze Karkonoszy”, „Modele urbanizacji obszarów górskich”. Moderator warsztatów pod nazwą „Ekologia konstruktywnie -zrównoważony rozwój terenów zurbanizowanych”  w ramach których   prezentował tematy: „Środowisko miejskie: środowisko zrównoważone, zarządzanie zasobami naturalnymi, planowanie środowiskowe i zarządzanie”,   „Rozwój miasta a integracja działań”. Laureat konkursów urbanistyczno - architektonicznych: „Ideowa koncepcja zagospodarowania doliny Warty Puszczykowo- Poznań – Promnice”, „Opracowanie Koncepcji zagospodarowania nadodrzańskiego bulwaru na Starym Mieście w Głogowie”.
Katarzyna Ujma-Wąsowicz
architekt, naukowiec, nauczyciel akademicki;
Zainteresowania naukowe, oscylują wokół problematyki innowacyjnych rozwiązań we współczesnej architekturze i przestrzeni miejskiej; planowania miejsc sportu i rekreacji w mieście; zagadnień ergonomicznych we wnętrzach urbanistycznych i architektonicznych (ze szczególnym uwzględnieniem problematyki barier dostępności dla osób niewidomych i słabo widzących); badań i poszukiwania optymalnych form edukacji studentów architektury w dobie współczesnych uwarunkowań.
W 2000 roku uzyskała uprawnienia budowlane (właścicielka małej pracowni architektonicznej); od 2001- członek Polskiego Towarzystwa Ergonomicznego o/ Wrocław; od 2009 - członek Towarzystwa Urbanistów Polskich o/Katowice; od 2010 - członek Komisji Architektury i Urbanistyki PAN; w 2015 wybrana na  Prezesa oddziału Katowice Towarzystwa Urbanistów Polskich; od 2015 - członek Wojewódzkiej Komisji Urbanistyki i Architektury przy Urzędzie Województwa Śląskiego; od 2015 - członek Kapituły Konkursu im. Zygmunta Majerskiego  organizowanego na Wydziale Architektury Pol. Śl.;
Międzynarodowe i krajowe doświadczenia: opublikowanie ponad 40 artykułów  2 opracowań zwartych, prowadzenie kilku sesji naukowych, bezpośrednia prezentacja prowadzonych badań lub udział w konferencjach za granicą (USA, Chiny, Grecja, Portugalia, Niemcy, Korea Pd.) i w Polsce.
Zamężna, ma 3 synów; hobby: oglądanie sportowych wydarzeń, opieka nad 4 kotami i psem.
Krystyna Solarek
Architekt, urbanista, naukowiec. Zajmuje się różnymi aspektami rozwoju miast - strukturą przestrzenną miast i stref podmiejskich, procesami suburbanizacji, problematyką zieleni miejskiej, dostępności przestrzeni miejskiej i gospodarowania wodami w mieście.Prodziekan ds. Nauki Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej, kierownik Pracowni Teorii i Projektowania Urbanistycznego, członek ZG TUPi kilku zespołów eksperckich. Główny projektant ponad 60 planów miejscowych oraz kilku studiów gmin, autorka i współautorka wielu projektów architektoniczno-urbanistycznych, w tym zrealizowanych kompleksów mieszkaniowych i usługowych, prac koncepcyjnych, konkursów, z których kilka zostało nagrodzonych.
Krzysztof Śliwa
urodził się w 1974 r. i do 30 roku życia mieszkał i uczył się we Wrocławiu. Ukończył studia na Politechnice Wrocławskiej na Wydziale Architektury i Urbanistyki w 2000 r. na kierunku planowanie przestrzenne, specjalność gospodarka przestrzenna. W 2005 r. obronił pracę doktorską również na wrocławskim Wydziale Architektury i Urbanistyki. Od 2005 r. pracuje w Biurze Urbanistycznym Urzędu Miasta Opola prowadząc procedury planów miejscowych, studium, analiz przestrzennych, koncepcji zagospodarowania terenów i wiele innych opracowań. W latach 2008-2012 naczelnik Biura Urbanistycznego, a od 2012 r. koordynator d/s GIS w Urzędzie Miasta Opola. W latach 2005-2014 członek Zachodniej Okręgowej Izby Urbanistów, od 2012 r. członek Towarzystwa Urbanistów Polskich, od 2016 r. rzeczoznawca TUP i członek Sekcji Małych Miast działającej przy TUP.
Doświadczenia w praktyce zdobywał jeszcze na studiach, asystując przy sporządzaniu dokumentów urbanistycznych w prywatnym biurze projektowym. Zainteresowania zawodowe skupiają się jednak wokół tworzenia i funkcjonowania baz danych na potrzeby planowania przestrzennego i nie tylko. Zainicjował Urzędzie Miasta Opola wykorzystanie nowoczesnych technologii do gromadzenia informacji o mieście. Analizy przestrzenne prowadzone na terenie Opola z wykorzystaniem GIS służą przy podejmowaniu przez władze miasta ważnych decyzji przestrzennych.
Pasją poza pracą jest grafika komputerowa, fotografia oraz kajakarstwo. Brał udział w wielu konkursach graficznych, fotograficznych zdobywając różne nagrody. Z entuzjazmem projektuje nie tylko przestrzeń miasta ale również loga, logotypy, ambigramy. Z kajakarstwem związany jest od dzieciństwa, był członkiem klubów kajakowych, przodownikiem kajakarstwa, wielokrotnie brał udział w zawodach kajakowych zajmując w czołówce miejsca w różnych kategoriach.
Łukasz Medeksza
Kulturoznawca. Sekretarz i współautor Strategii Wrocław 2030 (przyjęta w 2018 r.). Szef zespołu autorów Strategii Kłodzko 2030 (przyjęta w 2018 r.). W 2016 r. koordynator projektu Foresight Społeczny Wrocław 2036/2056 realizowanego w ramach Europejskiej Stolicy Kultury 2016, w tym redaktor prowadzący pięciotomowej publikacji Strategie dla Miasta Przyszłości. Sekretarz rocznika „Miasto. Pamięć i Przyszłość”, pracownik redakcji czasopism wydawanych przez wrocławski Ośrodek Pamięć i Przyszłość. Publicysta Radia Wrocław, m.in. współautor audycji Blogoskop Radia Wrocław. Członek Zarządu Głównego Towarzystwa Urbanistów Polskich (2015-2018). Od 2016 r. członek-założyciel Stowarzyszenia INTBAU-Polska, polskiego oddziału międzynarodowej sieci INTBAU (International Network for Traditional Building, Architecture & Urbanism). Członek Rady ZIT WrOF (od 2015). W latach 2010-2016 pracował w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, gdzie m.in. brał udział w pracach nad Strategią Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego na Dolnym Śląsku do roku 2020 i nad Regionalnym Programem Operacyjnym 2014-2020. Współautor (z Katarzyną Uczkiewicz) książki Ziemie Zachodnie: zrób to sam. Wywiady opublikowane w kwartalniku „Pamięć i Przyszłość” w latach 2008-2013 (2015). W latach 2000-2010 dziennikarz, publicysta, redaktor m.in. „Gazety Wyborczej Wrocław”, „Słowa Polskiego”, „Gazety Wrocławskiej”, „Panoramy Dolnośląskiej”, Radia Wrocław. W Instytucie Kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego pisze doktorat o samorządowych strategiach rozwoju zorientowanych na wartości.
Barbara Audycka
dr nauk społecznych, obroniła pracę doktorską poświęconą lokatorskim ruchom społecznym na Uniwersytecie Warszawskim. Zajmuje się badaniami, edukacją i rzecznictwem w obszarze polityki mieszkaniowej na szczeblu rządowym i samorządowym, a także wypracowywaniem oraz promowaniem modelowych praktyk w mieszkalnictwie. Współpracowniczka Krajowego Instytutu Planowania Przestrzennego i Mieszkalnictwa, Członkini Komisji Ekspertów ds. Przeciwdziałania Bezdomności przy Rzeczniku Praw Obywatelskich.
Michał Ciesielski
Urbanista, kieruje Sekcją Małych Miast Towarzystwa Urbanistów Polskich przy Zarządzie Głównym TUP, projektant w Biurze Rozwoju Wrocławia, prowadzi zajęcia na Wydziale Architektury Politechniki Wrocławskiej. Autor i współautor licznych planów miejscowych, studiów, programów rewitalizacji, strategii, opracowań koncepcyjnych i analiz. Autor publikacji w prasie branżowej, interesuje się działaniami na styku branży planistycznej z działaniami społecznymi.
Marek Karzyński
Dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni. Jest absolwentem Instytutu Architektury i Urbanistyki Politechniki Gdańskiej (1973-1978).
W planowaniu przestrzennym, a następnie w projektowaniu architektonicznym i urbanistycznym pracował ponad 20 lat (1978-1999), w tym w latach 1985-86 w Pracowni Autorskiej Semka-Baum ZAPA Gdańsk, biorąc udział w opracowywaniu projektów odbudowy Starego Miasta w Elblągu, następnie w latach1986-1999 prowadził działalność projektową jako szef autorskiej pracowni architektonicznej. Najważniejsze zrealizowane projekty pracowni autorskiej: rozbudowa budynku Oddziału Wojewódzkiego ZUS na Wyspie Spichrzów w Gdańsku (realizacja 1988-90), osiedle zabudowy jednorodzinnej „Suchy Dwór I” (realizacja 1995-2000).
Po roku 1990 objął stanowisko Architekta Miasta i kierownika Wydziału Architektury i Geodezji w nowo tworzącej się administracji samorządowej  w Wejherowie. W latach 1992-2001 asystent naukowo-dydaktyczny na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej, w trakcie pracy dydaktycznej wyjazdy do uczelni zagranicznych (1993 University Mc Gill, Montreal, 1993-1994 Michigan University, Ann Arbor).
Od 2000 r. związany z administracją samorządową Gdyni, kierował Wydziałem Urbanistyki, a od 2007 r. Biurem Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni. Generalny projektant Studium uwarunkowań kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni oraz licznych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla Gdyni. Członek Komitetu Sterującego Komisji Planowania Urbanistycznego Związku Miast Bałtyckich (2005-2015), członek Wojewódzkiej Komisji Architektoniczno-Urbanistycznej – organu doradczego Marszałka Województwa Pomorskiego (od 2003). Autor tekstów poświęconych rozwojowi urbanistycznemu Gdyni.
Karolina Krośnicka
An associated professor at the Department of Urban Design and Regional Planning, Faculty of Architecture, Gdańsk University of Technology (Poland). Her current research interests concentrate on the theory of urban dynamics,port-city spatial relations, planning and operating ofseaports terminals, redevelopment of post-industrial areas. She was the President of Gdańsk branch of the Society of Polish Town Planners (2012-2018). She collaborates with local authorities and companies as a consultant in various projects connected with urban and regional planning. For many years she was employed at the Department of Transport and Logistics at the Faculty of Navigation at Gdynia Maritime University (Gdynia, Poland), where she was mostly involved in issues connected with seaports’ terminal planning.Her last book is devoted to the spatial consequences of functioning of port container terminals for the city, region, and country.
Beata Rutkiewicz
posiada specjalistyczną wiedzę w zakresie zamówień publicznych i projektów unijnych. Jest absolwentką Politechniki Gdańskiej. Ukończyła ponadto studia podyplomowe w zakresie zamówień publicznych na Uniwersytecie Gdańskim. Jest członkiem Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych. Swoją wiedzę pogłębiała uczestnicząc w szeregu szkoleń i kursów m.in. z zakresu Instytucji, Polityki, Prawa oraz Programów Finansowych Unii Europejskiej, psychologii pracy, prawa budowlanego, grafiki menadżerskiej i prezentacyjnej.
Problematyką planowania i realizacji inwestycji, pozyskania, a następnie rozliczania środków unijnych oraz stosowania prawa zamówień publicznych zajmuje się zawodowo od 2000 r. Od 13 lat nieprzerwanie jest związana z instytucjami samorządowymi. Uczestniczyła w realizacji takich inwestycji jak budowy szkół, budynków mieszkalnych, obiektów liniowych (dróg, kanalizacji sanitarnych i deszczowych), czy też projektów związanych z zagospodarowaniem przestrzeni publicznych. Pracowała dla jednostek z sektora gospodarki wodnej oraz dla spółek z rynku mieszkaniowego. Od marca 2015 roku jest zastępcą Prezydenta Miata Wejherowa.
Justyna Sobczak-Kozłowska
architekt urbanista. Absolwentka II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Gdyni. W 2004 r. ukończyła studia na Wydziale Architektury i Urbanistyki Politechniki Gdańskiej. Już na studiach zainteresowała się urbanistyką. Doświadczenia zawodowe zdobywała w małym biurze architektonicznym, Starostwie Powiatowym w Kościerzynie, prywatnej firmie projektowej, gdzie zajmowała się opracowaniami planistycznymi. Od 2006 r. pracuje w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni, początkowo w zespole opracowującym plany dla południowej części Gdyni. W 2011 r. uzyskała uprawnienia urbanistyczne. Od 2016 r. kieruje IV Zespołem Urbanistycznym. Zajmuje się koordynacją zagospodarowania przestrzennego, które obok tworzenia planów miejscowych i innych opracowań planistycznych obejmuje również opiniowanie projektów podziałów geodezyjnych.
Uczestniczyła w kilku seminariach i warsztatach organizowanych przez Związek Miast Bałtyckich.
Interesuje się urządzaniem wnętrz, ekologicznym stylem życia. Mężatka, 3 dzieci.
Paulina Szewczyk
z Biurem Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni związana od 15 lat. Jako kierownik II Zespołu Urbanistycznego (od 2016 r.) pełni funkcję projektanta wiodącego, prowadzącego projektowe prace planistyczne w Zespole, koordynuje całość zadań z zakresu gospodarki przestrzennej na terenie południowej części miasta oraz organizuje i nadzoruje pracę zespołu. Swoje doświadczenie zawodowe zdobyła pracując przy planach miejscowych dla obszarów śródmiejskich, portowych, poprzemysłowych, czy historycznych dzielnic mieszkaniowych. W 2007 roku uzyskała uprawnienia urbanistyczne została wpisana na listę członków Północnej Okręgowej Izby Urbanistów (zlikwidowanej).
Jako członek Komitetu Sterującego Komisji Planowania Miast Związku Miast Bałtyckich (od 2016) współpracuje, z ramienia Miasta Gdyni, przy organizowaniu seminariów pod względem zarówno merytorycznym, jak i technicznym, dotąd uczestniczyła w przygotowaniu seminariów w Kolding (Dania), w Rostock (Niemcy), w Söderhamn (Szwecja) i w Kłajpedzie (Litwa). Brała udział w 15 seminariach zorganizowanych m.in. w miastach w Szwecji, Finlandii, na Litwie, w Estonii, w Niemczech i w Polsce.
Jest absolwentką Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej, studia w zakresie Architektury i Urbanistyki ukończyła w 2002 r. z oceną celującą, za co otrzymała Złotą Odznakę Absolwenta Politechniki Gdańskiej.
W latach 2004- 2009 pracę zawodową w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni łączyła z powodzeniem ze studiami doktoranckimi na Środowiskowym Studium Doktoranckim Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska i Architektury Politechniki Gdańskiej, w trakcie których odbyła staż naukowy w Institute of European Urban Studies, Bauhaus Universität, w Weimarze (Niemcy). Rozprawę doktorską nt.: „Rozwinięcia przestrzeni publicznej w głąb obiektów architektury – nowe miejsca na styku budynku i miasta” obroniła w 2010 r.
W okresie od 2009 r. do 2016 r. współpracowała z Wydziałem Inżynierii Lądowej i Środowiska i Wydziałem Architektury Politechniki Gdańskiej, gdzie przygotowywała materiały dydaktyczne oraz prowadziła wykłady i ćwiczenia projektowania urbanistycznego.
W wolnych chwilach maluje pejzaże i martwą naturę, uwielbia piesze i rowerowe wycieczki z rodziną.
Agnieszka Wójtowicz-Wróbel
Architektka, urbanistka, planistka, pracownik naukowo-dydaktyczny w Zakładzie Odnowy Miast, Instytutu Projektowania Miast i Regionów, Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej. Członkini Towarzystwa Urbanistów Polskich. W 2013 roku obroniła pracę doktorską na temat współczesnych przeobrażeń małych miast w strefie metropolitalnej. Jej obecne zainteresowania naukowe koncentrują się wokół tematyki miasta ekologicznego i nowych obiektów o proekologicznych funkcjach, szczególnie w odniesieniu do obiektów innowacyjnych technologii przekształcania odpadów i ich przestrzennego znaczenia w miejskich i podmiejskich strukturach.
Arkadiusz Zieniuk
architekt, urbanista. Naukę o architekturę i urbanistyce zgłębiał na Wydziale Architektury Politechniki Białostockiej oraz Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej. W 2001 r. na Politechnice Gdańskiej obronił pracę magisterską poświęconą centrum sztuki współczesnej w Gdyni. Doświadczenia w praktyce zdobywał jeszcze podczas studiów w prywatnych biurach architektonicznych. Zainteresowania skupiły się jednak wokół tematów związanych z zagospodarowaniem przestrzennym. W 2006 r. uzyskał uprawnienia urbanistyczne oraz został członkiem Północnej Okręgowej Izby Urbanistów. Od 2007 r. pracuje w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni, początkowo jako główny projektant, a od 2015 r. jako kierownik III Zespołu Urbanistycznego (Generalnego Projektanta).
Członek zespołu opracowującego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni. Od 2010 r. koordynuje pracami planistycznymi dotyczącymi przekształceń terenów poportowych w północnej części śródmieścia Gdyni. Opracowałi rozwija w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni model 3D obrazujący założenia rozwoju północnej części śródmieścia Gdyni, stanowiący pomocne narzędzie przy podejmowaniu przez władze ważnych decyzji przestrzennych. Od 2014 r. pracuje nad zagospodarowaniem terenów rozwojowych Gdyni-Zachód, zgłębiając problematykę suburbanizacji.
Interesuje się grafiką komputerową, fotografią, lubi skandynawskie kryminały.
Sławomir Gzell, SARP, TUP
Prof. dr hab. architekt, urbanista. Dr h.c. Politechniki Poznańskiej. Kierownik Katedry Projektowania Urbanistycznego i Krajobrazu Wiejskiego Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Członek m.in. Komitetu Architektury i Urbanistyki Polskiej Akademii Nauk i Niemieckiej Akademii Planowania Miast i Regionów DASL. Wieloletni członek Głównej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej i Miejskiej KUA w Warszawie i władz centralnych TUP. Autor kilkudziesięciu planów urbanistycznych i projektów architektonicznych. Laureat wielu konkursów urbanistycznych. Autor ponad 200 tekstów o urbanistyce i architekturze. Wykłady z zakresu urbanistyki współczesnej na WA PW i w wielu innych szkołach. Promotor kilkunastu doktoratów, blisko 130 dyplomów magisterskich. W latach dziewięćdziesiątych radny m.st.Warszawy
Robert Stüssi
urbanista i planista, mający podwójne szwajcarsko-portugalskie obywatelstwo może pochwalić się długim doświadczeniem międzynarodowym jako konsultant i menadżer w wielu firmach zajmujących się rozwojem przestrzennym. Ma za sobą okresy wykładnia na wielu uczelniach oraz kursach profesjonalnych, jest ekspertem w programach europejskich, portugalskich oraz finansowanych z funduszy norweskich. Doradzał rządom oraz władzom lokalnym na szczeblu regionalnym i lokalnym. Certyfikowany doradca planów mobilności. Robert ma znaczące doświadczenie w wymianie wiedzy z zakresu rozwoju miast, wielokrotnie pracował jako lider lub szef projektu w planach i analizach finansowanych z międzynarodowych funduszy (np. World Bank, European Commission, International Development Bank, European Economic Area and Norway Grants). jego doświadczenia zawodowe obejmują pracę w Kanadzie, Europie, Afryce i Ameryce Łacińskiej. Swoje życie dzieli zasadniczo pomiędzy Portugalię i Szwajcarię, jednak mieszkał także pięć lat w Kanadzie, gdzie ukończył studia w Vancouver i pracował dla instytucji rządowych w Ottawie, oraz wielokrotnie dłuższe okresy życia spędzał w Afryce.
Rober ostatnio specjalizuje się w politykach transportowych i zrównoważonej mobilności. jego kompetencje w tym zakresie obejmują zarządzanie mobilnością, promowanie i branding, doradztwo instytucjom zarządzającym, monitorowanie i ewaluację projektów, wzmacnianie instytucjonalne. Rober został także zaproszony przez Komisje Europejska jako konsultant do spraw e-mobilności.
Iwona Markešić - architekt, urbanista. W 1997 r. obroniła pracę magisterską poświęconą rozwojowi przestrzennemu nadmorskiej części Orłowa w Gdyni na Politechnice Gdańskiej na Wydziale Architektury na kierunku Architektura i Urbanistyka (praca otrzymała doroczną nagrodę TUP 1998). W 2002 r. ukończyła Studia Podyplomowe w zakresie urbanistyki i gospodarki przestrzennej. 
Doświadczenie w praktyce zdobywała jeszcze podczas studiów w prywatnych biurach urbanistycznych oraz w Instytucie Planowania Przestrzennego i Ekologii na Uniwersytecie w Stuttgarcie. Początki pracy zawodowej związała z miastem Gdynia w ramach Wydziału Urbanistyki Urzędu Miasta Gdyni. Następnie przez kilka lat  związana była z planowaniem przestrzennym w skali województwa, pracując na stanowisku głównego specjalisty w Departamencie Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, gdzie m.in. opracowywała plan zagospodarowania przestrzennego województwa i obszaru metropolitalnego. W 2008 r. uzyskała uprawnienia urbanistyczne oraz została członkiem Północnej Okręgowej Izby Urbanistów. 
Od 2008 r. pracuje Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni na stanowisku kierownika I Zespołu Urbanistycznego Gdynia Północ. Do głównych jej zadań należy nadzór i prowadzenie prac projektowych w zakresie sporządzania planów miejscowych oraz innych opracowań planistycznych, jak również koordynacja działań z zakresu gospodarki przestrzennej na terenie działania Zespołu.
Urodzona Gdynianka, zainteresowana wszystkimi aspektami związanymi z rozwojem jej miasta. Zamężna, ma 3 córki.
IVÁN TOSICS
considers himself as an “urban explorer”, eager to find interesting examples and good practices of cities to innovate urban development for the sake of public interest and keeping the balance between social, environmental and economic interests. 
Iván is one of the principals of Metropolitan Research Institute (MRI), Budapest. He is sociologist (PhD) with long experience in urban sociology, strategic development, housing policy and EU regional policy issues. Since 2011 he is one of the Thematic Pole Managers (Programme Experts) of the URBACT programme. He teaches at the University of Pécs, Department of Political Studies, Doctoral School.  
He is vice chair of the European Network of Housing Research (ENHR), executive committee member of the European Urban Research Association (EURA). He is the Policy Editor of the journal ‘Urban Research and Practice’. 
He publishes extensively on integrated urban development, urban renewal, metropolitan areas topics. He works regularly for the European Commission, DG Regio, related to the Urban Development Network and the EU Urban Agenda. He was working for DG Regio in the Cities of Tomorrow programme, preparing an issue paper on ‘Governance challenges and models for the cities of tomorrow’. He was member of the Selection Committee of the 2014 Bloomberg Mayors Challenge for European cities. He represented for many years the Municipality of Budapest in EUROCITIES, as chair of the Economic Development Forum in 2007-2008 and as member of the Executive Committee in 2009-2010. He participated in the preparation of the Rehabilitation Strategy of Budapest, and he was the leader of a consortium working on the medium and long term Urban Development Strategy of Budapest.
Aleksandra Adryanska
Architekt, urbanista zajmuje się miedzy innymi, problematyką rewitalizacji miast oraz dzielnic mieszkaniowych w tym problematycznych przedmiesc duzych aglomeracji, takich jak np. podparyskie dzielnice Aubervillier, La Courneuve i wiele innych. Pracowała miedzy innymi w paryskiej firmie TGTFP przy projektach rewitalizacji dzielnicy Château Rouge, oraz projektu Seine Arche przedluzenia historychnej osi biegnacej od centrum Paryza i Luku Tryumfalnego do podaparyskiego La Defence. Pracowała nad wieloma projektami w Europie, Afryce i Azji. Między innymi projektem rewitalizacji w Saint-Louis w Senegalu oraz rewitalizacji Diyarbakir nieformalnej stolicy tureckiego Kurdystanu. Obecnie pracuje nad rewitalizacją i renowacją przestrzeni wokół osiedla wieżowców La Hêtraie oraz renowacji tychże budynków w podparyskim Limeil-Brévannes. Taka sama problematyka zajmuje się w podparyskim Aubervillier. Realizuje projekt dzielnicy na pograniczu Tours i La Riche na terenach zalewowych znajdujących się między rzekami Loarą i Cher. Oprócz problematyki urbanistycznej zajmuje się rownież projektami architektonicznymi, budownictwem mieszkalnym (socjalnym) oraz użytkowym. W tej tematyce pracowała m.in. nad projektem biur dla Europejskiej Agencji Galileo części Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA) z siedzibą w Pradze. Jest członkiem francuskiej izby architektów, międzynarodowej organizacji „Architekci bez granic” oraz fundacji „Les Ateliers” zajmującej się planowaniem i projektowaniem urbanistycznym na rożnych kontynentach.
Evelyn Gustedt
Dr inż Evelyn Gustedt studiowała architekturę krajobrazu oraz planowanie przestrzenne i nauki o środowisku na uniwersytecie w Hanowerze, gdzie także obroniła doktorat w dyscyplinie planowania przestrzennego. Po zdobyciu doświadczeń praktycznych przez dziesięć lat pracowała w Instytucie Planowania i Nauk Przestrzennych na uniwersytecie w Hanowerze. Od 1998 roku pracuje dla Akademii planowania Przestrzennego i Nauk Przestrzennych (ARL) jako szefowa wydziału Europejskiego i Międzynarodowego Rozwoju Terytorialnego. Evelyn była odpowiedzialna na wiele projektów, w tym finansowanych w ramach INTERREG i innych funduszy europejskich dotyczących planowania przestrzennego, zmian klimatycznych oraz porównawczych badań w zakresie planowania zarówno w Europie jak i poza nią.
Jacek Piątek
absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Ukończył malarstwo w pracowni Włodzimierza Łajminga w 1997 r. Zajmuje się malarstwem ściennym i sztalugowym, podejmuje też działania wykraczające poza malarstwo - rzeźba, prezentacje obiektów, instalacje, sztuka użytkowa. Wspólnie z żoną prowadził pracownię artystyczną „crazy seed”, która przez 5 lat zdobywała doświadczenie, współpracując na rynku Austriackim z firmą „Art und Wenus” w Wiedniu. Pracownia zajmowała się projektowaniem wnętrz, projektowaniem mebli i innych unikalnych przedmiotów użytkowych. W latach 2007-2013 pracował w Urzędzie Miasta Bydgoszczy w charakterze Plastyka Miasta. w tym czasie intensywnie zaangażował się w pracę na rzecz poprawy estetyki i jakości przestrzeni publicznej. Jest pomysłodawcą i organizatorem „I Ogólnopolskiego Kongresu Plastyków Miejskich” w Bydgoszczy. Od 2013 roku pracuje w strukturach samorządowych Miasta Gdyni na stanowisku Plastyka Miasta gdzie realizuje zadania z zakresu pracy nad szeroko rozumianą estetyką przestrzeni miejskiej. Zrealizował Konkurs na najlepiej zaprojektowany szyld i witrynę sklepową – Gdynia 2013, prowadzi szkolenia, warsztaty i prelekcje dla przedsiębiorców oraz młodzieży w zakresie projektowania komercyjnej informacji wizualnej. Współpracuje z podmiotami miejskimi i prywatnymi w celu poprawy miejsc zdegradowanych estetycznie. Koordynuje prace Zespołu ds. ochrony krajobrazu Gdyni, który pracuje nad projektem uchwały Rady Miasta porządkującej wątek reklam w przestrzeni publicznej.
Wojciech Szczurek
Doktor prawa, ukończył Uniwersytet Gdański. Z zawodu sędzia. Aktywność samorządową poprzedzoną działalnością obywatelską (współtworzył Komitet Obywatelski) rozpoczął w 1990 roku, kiedy został radnym Rady Miasta Gdyni. W latach 1991-1998 był Przewodniczącym Rady Miasta Gdyni, równocześnie reprezentował miasto w Sejmiku Samorządowym Województwa Gdańskiego. Od 1998 roku Prezydent Miasta Gdyni . Od 2003 roku jest prezesem Stowarzyszenia Miast Autostrady Bursztynowej, którego aktywność przyczyniła się do rozpoczęcia budowy autostrady A1. Inicjator powołania w 2011 roku Metropolitalnego Forum Wójtów, Burmistrzów, Prezydentów i Starostów NORDA, którego celem jest współpraca działających w nim samorządów na rzecz rozwoju Pomorza. Wiceprezes zarządu powołanego w 2015 roku Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Jest laureatem licznych nagród i wyróżnień, wśród których warto wymienić: Krzyż Oficerskiego Orderu Odrodzenia Polski za wybitne zasługi dla rozwoju samorządu terytorialnego oraz osiągnięcia w podejmowanej z pożytkiem dla kraju pracy zawodowej i społecznej; Złoty Krzyż Pro Ecclesia et Pontifice - jedno z najwyższych wyróżnień przyznawanych przez Ojca Świętego osobom świeckim; srebrny medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” przyznany w 2005 roku przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego; medal Bene Merentibus przyznany przez Stowarzyszenie Architektów Polskich; pierwsze miejsce w rankingu prezydentów miast tygodnika "Newsweek" w 2013 roku doceniając tempo, w jakim zmienia się miasto (szczególnie budowę Trasy Kwiatkowskiego, łączącej trójmiejską obwodnicę, a więc przedłużenie autostrady A1, z gdyńskim portem); statuetkę Wektora przyznaną dwukrotnie przez Konfederację Pracodawców Polskich; tytuł "Ten, który zmienia polski przemysł", przyznany przez grupę Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości, wydawcy Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł oraz Portalu Gospodarczego wnp.pl w uznaniu za wieloletnie, sprawne i skuteczne zarządzanie rozwojem Gdyni, będące dowodem na znaczącą rolę samorządu terytorialnego w polskiej gospodarce.
Autor książki pt. Działalność gospodarcza gmin w portach morskich (Gdańsk 2002) oraz wielu artykułów prasowych z zakresu prawa i samorządności; współautor książki Prawo w portach morskich.
Piotr Lorens 
urbanista, profesor zwyczajny i kierownik Katedry Urbanistyki I Planowania Regionalnego na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej. Zajmuje się problematyką transformacji struktur miejskich, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z przekształceniami przestrzeni publicznych, rewitalizacji terenów zdegradowanych oraz ponownego zagospodarowania obszarów poprzemysłowych i nadwodnych. Kwestiom tym poświęcił szereg publikacji, w tym zarówno artykułów, wystąpień konferencyjnych jak i opracowań monograficznych. Jest także redaktorem i współredaktorem wielu publikacji zbiorowych, w tym pozycji z serii „Miasto – Metropolia – Region” jak i wydawanych w ramach „Biblioteki Urbanisty”. Aktywnie współpracuje z szeregiem ośrodków naukowych w kraju jak i za granicą – w tym m.in. z Massachusetts Institute of Technology, gdzie – jako stypendysta Fulbrighta – przebywał na studiach w latach 1996-97. Jego kontakty naukowe obejmują także szereg uczelni położonych w krajach Europy (m.in. we Francji, Niemczech, Portugalii, Rosji) jak i w Azji (Hong Kong) czy Afryce (Egipt, Afryka Południowa). 

Niezależnie od pracy naukowo – dydaktycznej zaangażowany jest także w prace Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju Polskiej Akademii Nauk, w ramach którego prowadzi prace Zespołu ds. Obszarów Miejskich i Metropolitalnych KPZK PAN. W kadencji 2015 – 2018 pełni także funkcję Prezesa Towarzystwa Urbanistów Polskich. Ponadto, w latach 2011 – 2017 jako wiceprezydent Międzynarodowego Stowarzyszenia Planistów Miejskich i Regionalnych ISOCARP odpowiedzialny był za przygotowanie i realizację szeregu programów szkoleniowych dla młodych planistów m.in. w Chinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz w Wielkiej Brytanii. W ramach pełnionych obowiązków zainicjował m.in. uruchomienie dorocznej Gdyńskiej Letniej Szkoły Urbanistyki. 

Jako ekspert i projektant współpracuje także z szeregiem podmiotów, zarówno publicznych jak i prywatnych przy przygotowaniu rozmaitych opracowań planistycznych i przygotowaniu realizacji przedsięwzięć urbanistycznych. W szczególności wymienić tu należy projekt Młode Miasto w Gdańsku – dotyczący transformacji terenów postoczniowych – z którym to przedsięwzięciem związany jest od ponad 20 lat. Jest także członkiem Miejskiej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej w Gdyni oraz pełnił funkcję Przewodniczącego Rady Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Gdańska (w latach 2015 – 2017).
Marek Wysocki, 
dr hab. inż. arch., prof. nadzw. PG; Pracownik naukowy Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej. Od ponad 20 lat zajmuje się zagadnieniami projektowania przestrzeni dostępnej dla osób z niepełnosprawnością i osób starszych.  Jest autorem ponad 70 artykułów z tematyki "Projektowania uniwersalnego" oraz ekologii i zrównoważonego rozwoju. Autor książki "Projektowanie otoczenia dla osób niewidomych. Pozawzrokowa percepcja przestrzeni" (2010), pierwszej w Polsce publikacji szeroko omawiającej zagadnienia projektowania przestrzeni dostępnej dla osób z dysfunkcją wzroku. Autor Standardów Dostępności, opartych na zasadach projektowania uniwersalnego, które obecnie wdrażane są w polskich miastach. Autor i współautor wzorów przemysłowych i użytkowych wspomagających poruszanie się osób niewidomych i seniorów w środowisku zbudowanym. Jest audytorem w zakresie dostępności obiektów i przestrzeni publicznych.
Jest twórcąwielu programów edukacyjnych, w tym realizowanego od 2004 r. programu "Projektowanie Przestrzeni Wspólnej". W ramach tego programu realizuje warsztaty studenckie „Miasta bez barier – pokonać schody i obojętność”. Od 2014 dodatkowo organizuje warsztaty partycypacyjne „Projektowanie uniwersalne – jak żyć razem nie obok siebie” i wielu innych warsztatów edukacyjnych realizowanych w całej Polsce i zagranicą. Od 2009 pełni funkcję opiekuna Międzywydziałowego Koła Naukowego „Projektowanie Uniwersalne”.
Jest inicjatorem powołania na Politechnice Gdańskiej Centrum Projektowania Uniwersalnego, pierwszej w Polsce instytucji B+R, wspierającej rozwój technologii kompensacyjnych oraz standardów dostępności w zakresie projektowania środowiska zbudowanego, produktów i urządzeń zgodnie z koncepcją projektowania uniwersalnego.
Organizator i aktywny uczestnik wielu konferencji i seminariów poświęconych problematyce projektowania dla wszystkich i design thinking. Jest ekspertem: Komisji ds. Osób Niepełnosprawnych przy Rzeczniku Praw Obywatelskich, Grupy Roboczej Krajowych Inteligentnych Specjalizacji. Jest członkiem krajowego jury konkursu Access City Award organizowanego przez Komisję Europejską oraz członkiem grupy ON Inclusion 14-20, zespołu niezależnych ekspertów działających na rzecz realizacji dostępności w oparciu o zasady projektowania uniwersalnego w projektach finansowanych ze środków unijnych. Zwolennik konsekwentnego wprowadzenia zapisów Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnością do polskiego porządku prawnego, stąd powołany został na członka Rady Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami. Współtwórca założeń do polskiej Ustawy o dostępności.
Za swoją działalność był nagradzany: tytułem Lider Dostępności w kategorii architekt/urbanista (2018) i nagrodą Rzecznika Praw Obywatelskich im. Dr. M. Lisa za działalność na rzecz praw osób z niepełnosprawnością (2017) oraz nagrodą Gdynia bez barier za bezkompromisowe wdrażanie PU (2013).
Dr hab. Marek Wysocki od wielu lat ściśle współpracuje z wieloma organizacjami NGO i samorządami lokalnymi. Jest również pierwszym w Polsce Access Oficerem powołanym przez Prezydenta Miasta Gdyni. Jest uczestnikiem wielu grup roboczych zajmujących się budowaniem przestrzeni przyjaznej dla wszystkich m. in.: programu strategii w m. Gdynia: „Przyjazna przestrzeń publiczna”, „Gdynia bez Barier” czy w woj. pomorskim programu budowy mieszkań wspomaganych dla OzN.
Społecznik, udzielający się na rzecz środowiska osób z niepełnosprawnością. Propagator idei równego dostępu osób z niepełnosprawnością do przestrzeni publicznej oraz powszechnej edukacji, w tym do studiowania na wyższych uczelniach. Wśród grona swoich przyjaciół ma wielu, którzy na co dzień zmagają się ze swoją niepełnosprawnością, traktując ich zawsze jak równych sobie partnerów w realizowanych wspólnie działaniach.
Rafał Janowicz 
jest adiunktem na wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej w Katedrze Technicznych Podstaw Projektowania Architektonicznego od 2011 roku. Ukończył studia na kierunku Architektura i Urbanistyka na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej w 2001 roku, a dwa lata później na kierunku Zarządzanie i Marketing na Wydziale Zarządzania i Ekonomii PG. W 2011 r. obronił pracę doktorską na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej pod tytułem: „Wizualna komunikacja marketingowa w architekturze”, której promotorem był prof.  dr hab  inż. arch. Andrzej Baranowski. Praca zajęła II miejsce w konkursie Narodowego Centrum Kultury na najlepszy doktorat z dziedziny nauk o kulturze i została wydana jako monografia w ramach serii Kurs na kulturę [2012].
Od 2003 roku współwłaściciel pracowni architektonicznej zajmującej się projektowanie obiektów przemysłowych i służby zdrowia. Od 2006 roku czynny członek Pomorskiej Okręgowej Izby Architektów. W latach 2010-2014 pełnił funkcję Sędziego Okręgowego Sądu Dyscyplinarnego POIA. W 2014 roku został wybrany na członka Rady Pomorskiej Okręgowej Izby Architektów. Od 2012 konsultant i doradca projektów  przy prac rozwojowych Szpitala Specjalistycznego im. F. Ceynowy Sp. z o.o. w Wejherowie.  Od 2014 roku członek Stowarzyszenia Architektów Polskich, w którym pełni funkcję w kolegium sędziów konkursowych Odział Wybrzeże. Należy do Polskiego Towarzystwa Ergonomicznego.
W działalności badawczej kontynuuje analizy wpływu koncepcji komunikacji marketingowej na kształtowanie współczesnej architektury obiektów użyteczności publicznej: The role of ergonomics in architectonic and marketing operations w: Advances in Human Factors and Sustainable Infrastructure, red. J. Charytonowicz (2014); Efekty badań popularyzował wystąpieniami min. na: Archi Prelekcje (Gdynia 2013), BigBook Festival (Warszawa 2013); Dekada Kadry Kultury (Poznań 2013), Uniwersytet w Sofii (2013)  i wystawami Sarp odział Wybrzeże 2016, Instytut Wzornictwa Politechniki Koszalińskiej (2016).
Drugi obszar badań naukowych koncertuje wokół problematyki kształtowania współczesnych obiektów przemysłowych ze szczególnym nakierowaniem na bezpieczeństwo użytkowania przestrzeni zakładu pracy. W tym zakresie analizuje specyfikę wpływu rozwoju współczesnych technologii na ergonomię i architekturę obiektów medycznych i laboratoryjnych. Efekty swoich badań przedstawiał min. na Ogólnopolskiej Konferencji Ergonomicznej OKE - 14th International Ergonomics Conference „Man – Science – Environment” MSE (2012, 2016); AHFE Conference - Advances in Human Factors and Sustainable Infrastructure (2014).
Języki komunikacji: polski, angielski, niemiecki
Helena Freino
Dr nauk technicznych w dziedzinie urbanistyki i architektury. Doświadczenie zawodowe zdobywała w biurach planistycznych w Szczecinie i Poznaniu. Od 1983 do października 2017 r. pracownik naukowo-dydaktyczny w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie (wcześniej Politechnice Szczecińskiej). W latach 1992-2013 prowadziła własną pracownię projektową.
Autorka kilkudziesięciu opracowań planistycznych w różnych skalach i o zróżnicowanej specyfice oraz wielu opracowań studialnych, operatów, koreferatów i opinii eksperckich,kilkudziesięciu publikacji krajowych i szeregu zagranicznych,pięciu wystaw (w tym jedna za granicą). Wykonane pod jej kierunkiem Studium urbanistyczno-konserwatorskie dla Osiedla Nowe Miasto w Szczecinie uzyskało w 2006 r. wyróżnienie Generalnego Konserwatora Zabytków.Brała udział w konkursach ogólnopolskich (w tym nagrodzonych), a także wielokrotnie pełniła funkcje sędziego w konkursach urbanistyczno-architektonicznych.
Aktywna uczestniczka wielu konferencji i kongresów międzynarodowych (Kopenhaga, Kapsztad, Budapeszt, Londyn, Helsinki, Utrecht, Lizbona, Genewa, Berlin, Bilbao, Antwerpia, Dalian Chiny, Porto) oraz krajowych.
Działała i działa w stowarzyszeniach zawodowych i innych gremiach, pełniąc różne funkcje, m.in. International Society of City and RegionalPlanners (ISOCARP),Towarzystwie Urbanistów Polskich(prezes Oddziału w Szczecinie w latach 2009 – 2012), Wojewódzkiej Radzie Ochrony Zabytków,komisjach urbanistyczno-architektonicznych. W latach 2002-2009 pełniła funkcję członka Prezydium Rady Okręgowej, następnie zaś Okręgowego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej w Zachodniej Okręgowej Izby Urbanistów z siedzibą we Wrocławiu.
Promotorka nagradzanych i wyróżnianych prac dyplomowych.Aktywnie działa w swoim rodzinnym mieście – Szczecinie, zabierając publicznie głos w sprawach dotyczących przestrzeni, przyrody i krajobrazumiasta.
Vít Řezáč

Vit Řezáč graduated from the Faculty of Architecture of the Czech Technical University in 1986 and continued in post – graduate program at ETH Zurich in Raumplanung in 1992 -93. 

Vit Řezáč´s  profile covers a wide range of activities related to spatial planning, city development, real estate and building construction. Having started as a planner in design studio he continued in the field of spatial planning and urban economics. Appointed as Assistant Professor by the FA CTU in Prague in 1990, he focuses on economics in spatial planning and management of large scale projects. Vít participated in several research projects dealing with planning regulatory instruments, sustainability issues in European planning practice and methodology of planning processes.

Since 1994 Vít has been active in both academic and private fields including international real estate development companies (Europolis, Skanska Property) as a senior project manager. He was responsible for site and project acquisitions, design management (co-working with international architects R. Meier, KPF, RFR, R. Bofill) and project divestment. He employs his extensive knowledge of the central European real estate “milieu” in the academic field as well.

Vít represents the Czech Association for Urban and Regional Planning as its vice-president (since 1999) in the European Council of Town Planners. He was a founding member of Europan CZ, international competition scheme for young architects. In 1994 Vit co-initiated and until now organizes Urban Design and Spatial Planning Award for students of architecture and planning in Central Europe. Currently he is trying to establish a PhD research platform in the field of planning and spatial economy called ME100 (www.me100.eu).
Paweł Sągin
biolog – ekolog roślin. Studia ukończył w 1987 roku na Uniwersytecie Gdańskim, Wydziale Biologii, Geografii i Oceanologii. Od ukończenia studiów do roku 1996 pracował w Instytucie Ochrony Środowiska Oddział Gdańsk. Głównym problemem, którym się tam zajmował, była różnorodność roślinności, jej wpływ na możliwości ochrony przyrody i znaczenie dla planowania przestrzennego i inwestycyjnego. W roku 2004 zatrudniony w Wydziale Urbanistyki Urzędu Miasta Gdyni, z którego ostatecznie powstało później Biuro Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni.
W roku 2005 ukończył studia podyplomowe w zakresie kształtowania i pielęgnacji terenów zieleni na Akademii Rolniczej w Krakowie a w roku 2010 studia podyplomowe w zakresie wzornictwa ogrodowego na Wydziale Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.
W Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni pracuje w zespole do spraw środowiska jako główny specjalista. Bierze udział w sporządzaniu dokumentacji przyrodniczych na potrzeby opracowywanych w biurze dokumentów oraz w sporządzaniu prognoz ich oddziaływania na środowisko.
Aldo Vargas-Tetmajer
Koordynator Krajowego Punktu Kontaktowego URBACT w Związku Miast Polskich. Nadzoruje działaniami polskich partnerów projektów URBACT, zajmuje się promocją naborów i dokonań sieci projektowych URBACT. Zajmuje się również facylitacją spotkań warsztatowych dla partnerów sieci URBACT.
Współpracował przytworzeniu Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego dla Huty im. T. Sendzimira wOśrodku Kształcenia Urbanistów przy Politechnice Krakowskiej. Współprowadził biuro projektowe, w którym zajmował się opracowaniu wniosków dla programów z ramienia 4-go i 5-go programu ramowego (Phare, Citrus).
Przez wiele lat pracował w Instytucie Rozwoju Miast w Krakowie, gdzie był odpowiedzialny za współpracę zagraniczną. Zajmował się też działalnością badawczo-rozwojową z zakresu rozwoju obszarów miejskich. Był członkiem zespołów realizujących projekty badawczo-rozwojowe w programach ramowych UE, Interreg, URBACT i innych. Był też odpowiedzialny za komunikację i współpracę z krajowymi i zagranicznymi instytucjami w dziedzinie rozwoju obszarów miejskich.
Następnie w Związku Miast Polskich był konsultantem w projekcie "Budowanie kompetencji dla współpracy między-samorządowej i między-sektorowej jako narzędzia rozwoju lokalnego i regionalnego" finansowanego ze środków Europejskiego Obszaru Gospodarczego, realizowanego przez Związek Miast Polskich.Był w zespole zajmującym się oceną działań lokalnych oraz pracą nad narzędziem do oceny współpracy między-samorządowej i między-sektorowej w samorządach biorących udział w projekcie.
Łukasz Mikuła
adiunkt w Instytucie Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, absolwent gospodarki przestrzennej oraz prawa na UAM. Zajmuje się problematyką badawczą w zakresie polityki przestrzennej, samorządu terytorialnego i zarządzania strategicznego w obszarach wielkomiejskich. Autor i współautor ponad 40 publikacji naukowych. Ekspert Centrum Badań Metropolitalnych UAM - współautor strategii rozwoju dla aglomeracji miejskich, miejskich obszarów funkcjonalnych i jednostek samorządu terytorialnego oraz koncepcji rozwoju przestrzennego Metropolii Poznań. Konsultant Banku Światowego w zakresie planowania przestrzennego. Uczestnik międzynarodowych projektów badawczych COST Action IS 1207  "Local Public Sector Reforms: An International Comparison" oraz CONNECTING Nature (program Horyzont 2020). Koordynator wdrożeń w projekcie „Geoportal wspierający partycypację społeczną w planowaniu przestrzennym” (grant NCBiR). Aktualnie realizuje projekt badawczy „Zintegrowane zarządzanie rozwojem przestrzennym obszarów metropolitalnych w krajach postsocjalistycznych Europy” (grant NCN). W ramach działalności samorządowej Przewodniczący Komisji Polityki Przestrzennej Rady Miasta Poznania (od 2010) oraz Przewodniczący Metropolitalnej Komisji Planistycznej przy Zarządzie Stowarzyszenia Metropolia Poznań (od 2017). Członek Zarządu Głównego Towarzystwa Urbanistów Polskich w kadencji 2015-2018, wiceprezes Oddziału TUP w Poznaniu w kadencji 2018-2021.
Laura Verdelli
architekta (Politecnico di Milano, Włochy), ukończyla studia podyplomowe w zakresie architektury krajobrazu (Fondazione Minoprio) oraz obroniła doktorat zarówno w dziedzinie urbanistyki i planowania regionalnego (François-Rabelais University of Tours, Francja), jak i dziedzictwa kulturowego i muzealnictwa (University of Coimbra, Portugalia). 
Pełni funkcję profesora nadzwyczajnego na wydziale Planowania Przestrzenego i Ochrony Środowiska na Politechnice w Tours oraz jest badaczką w laboratorium CITERES (jednostka naukowa francuskiego Narodowego Centrum Badań Naukowych CNRS i Uniwersytetu of Tours). 
W swojej pracy badawczej skupia się na zagadnieniach: 
- procesów identyfikacji, ochrony oraz waloryzacji krajobrazu kulturowego w regionie Morza Śródziemnego; 
- dynamiki wywołanej przez wspomniane powyżej procesy (w szczególności w miejscach wpisanych na listę UNESCO); 
- interakcji pomiędzy kreowaniem dziedzictwa a (strategicznym) planowaniem przestrzennym.
Katarzyna Kajdanek 
socjolożka miasta, profesor nadzwyczajna w Instytucie Socjologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Jej główne obszary zainteresowań badawczych to proces urbanizacji ze szczególnym uwzględnieniem społeczno-przestrzennych aspektów suburbanizacji i reurbanizacji w miastach posocjalistycznych; tożsamość lokalna i regionala oraz stosowane nauki społeczne. Poza publikacjami naukowymi (ksiażkami i artykułami) była także współautorką projektów ewaluacji Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 oraz badań zwieńczonych cyklem raportów pt. Wrocławska Diagnoza Społeczna (2010, 2014, 2017). Jej wiedza ekspercka jest wykorzystywana przez lokalne samorządy oraz instytucje zaangażowane w procesy odnowy miast (min. we Wrocławiu, Lesznie, Słupsku).
Marek Kuzaka 
Prezes AMS SA, absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Z branżą reklamy zewnętrznej związany od ponad 20 lat. W latach 1994 - 2003 pracował w jednej z wiodących w tamtym czasie firm – Europlakat Polska, gdzie przez ostatnie dwa lata był prezesem zarządu. Od 2003 roku wiceprezes, a od 2011 prezes zarządu AMS SA – największej firmy reklamy out of home (OOH) w Polsce. 
Wiceprezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Ekspert z zakresu branżowych rozwiązań prawnych. Współautor dokumentu końcowego zespołu prawnego Warszawskiego Okrągłego Stołu Reklamowego. Panelista na konferencjach i seminariach poświęconych zagospodarowaniu przestrzeni publicznej oraz CSR, między innymi na Forum Ekonomicznym w Krynicy. Współpracownik Instytutu Partnerstwa Publiczo-Prywatnego. Członek koalicji „Prezesi-wolontariusze 2011”. Kierujący największym w historii Polski projektem w formule partnerstwa publiczno-prywatnego w zakresie wyposażenia w wiaty przystankowe i inne meble miejskie m.st. Warszawy.
Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej za udział w tworzeniu społeczeństwa obywatelskiego.
Maja Zabokrzycka
Od 2011 roku szefowa Infopunktu Nadodrze-Łokietka 5, wiceprezeska Fundacji Dom Pokoju; absolwentka dziennikarstwa i public relations; koordynatorka i współtwórczyni licznych projektów, m. in. konferencji Nadodrze Masakrytycznie, redaktor naczelna portalu kulturalnego G-punkt.pl; współpomysłodawczyni nagrody dla animatorów kultury z Wrocławia i Dolnego Śląska, ekspertka w zakresie rewitalizacji społeczno-gospodarczej. Koordynatorka badań sektora kreatywnego we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku, realizowanych na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego. Odpowiada za współpracę Fundacji z partnerami biznesowymi, zwłaszcza przy projektach polegających na partycypacyjnym planowaniu przestrzeni publicznej.

O KONGRESIE
ABOUT THE CONGRESS

Towarzystwo Urbanistów Polskich, jedno z najstarszych stowarzyszeń urbanistów w Europie, aktywnie działa od 1923 roku jako rzecznik interesu społecznego oraz profesjonalnego w projektowaniu, planowaniu, zagospodarowaniu i użytkowaniu przestrzeni polskich miast, miasteczek i obszarów wiejskich.
Od 2003 roku, Towarzystwo organizuje Kongresy Urbanistyki Polskiej, które odbywają się w cyklach trzyletnich i stanowią platformę dyskusji o najważniejszych wyzwaniach przed jakimi stają polskie miasta.

Pierwszy Kongres odbył się w Gdańsku, kolejny, w 2006 we Wrocławiu, następnie w 2009 w Poznaniu, w 2012 w Lublinie oraz w 2015 w Łodzi. Dyskusje kongresowe ogniskowały się wokół następujących tematów: Miasto - wspólne dobro i zbiorowy obowiązek (2003), Urbanistyka w działaniu - teoria i praktyka (2006), Nowa urbanistyka - nowa jakość życia (2009), Odpowiedzialni za miasto (2012) i wreszcie Powrót do centrum (2015).

VI Kongres Urbanistyki Polskiej, który odbędzie się 20-22 czerwca 2018 w Gdyni zajmie się przyszłością miasta. Temat Kongresu - Jutro miasta - jest oczywistym i zamierzonym nawiązaniem do tytułu ważnego dla współczesnej urbanistyki dzieła Ebenezera Howarda „Miasta-ogrody jutra” („Garden Cities of Tomorrow”), które jest jednym z pierwszych manifestów urbanistycznych kształtujących nasze współczesne myślenie o mieście. My jednak odwracamy to pytanie — bardziej niż o wizjach miasta przyszłości chcemy dyskutować o przyszłości miast, które już dzisiaj zamieszkuje większość ludności świata. Chcielibyśmy zobaczyć w globalnej i europejskiej perspektywie jak będą funkcjonować nasze miasta za dekadę czy ćwierćwiecze. Co my, jako urbaniści, powinniśmy zrobić, aby funkcjonowały one lepiej, aby stawały się miejscem realizacji życiowych aspiracji wielu ludzi. Co muszą zrobić politycy, zarówno ci aktywni na szczeblu lokalnym, jak i ci działający na szczeblu krajowym czy europejskim, by jakość życia w miastach była coraz lepsza? I wreszcie, jak sami mieszkańcy mogą przyczynić się do tego, aby miasta stawały się coraz lepszym miejscem do życia?




The Society of Polish Town Planners, one of the oldest associations of urban planners in Europe, has been active since 1923 as a leading exponent of the public and professional interest in planning, designing, developing and using of the space of Polish cities, towns and rural areas.
Since the turn of the century theSociety organises Congresses of Polish Urbanism, which take place every third year and provide a platform for discussing the most important challenges that Polish cities have to face.

The first Congress took place in 2003 in Gdańsk, the next one in 2006 in Wrocław, then in 2009 in Poznań, in 2012 in Lublin and in 2015 in Łódź. The debates were focused on the following topics: City - Common Good and Collective Duty (2003), Urban Planning in Action - Theory and Practice (2006), New Urbanism - New Quality of Life (2009), Responsible for the City (2012) and finally Return to the Centre (2015).

The 6th Congress of Polish Urbanism, which will take place on 20-22 June 2018 in Gdynia will focus on the future of the city. The topic of the Congress — Tomorrow of Cities — is clearly and intentionally associated with Ebenezer Howard’s „Garden Cities of To-morrow”. This book, so important for the contemporary urban planning, is one of the very first urban manifestos which strongly influenced our thinking about the city. Yet, we would like to reverse the question — instead of debating on the visions for the city of the future we would like to discuss the possible and imaginable future of cities, which are already inhabited by more than the half of the World’s population. We would like to think jointly in what way cities would function in 10 or 25 years time, taking into account both global and European perspective. What we, as urban planners and designers, shall undertake in order to make our cities a better place to live, work and fulfil the aspirations of their residents. What will politicians and decision-makers — those active on the local but also national and European levels — do to increase quality of life in cities? And finally, how could residents and other stakeholders contribute to making our cities better places.

Picture

FORMAT KONGRESU
FORMAT OF THE CONGRESS

Kongresowe dyskusje odbędą się w formie sesji plenarnych oraz sesji mobilnych.

Sesje plenarne będą miały formę debat.Formuła poszczególnych sesji będzie wyglądać tak, że rozpocznie je krótkie, 10-15 minutowe wystąpienie wprowadzające, następnie zaś wypowiedzą się zaproszeni paneliści, po czym nastąpi interakcja z uczestnikami Kongresu. Każdy z uczestników kongresu będzie mógł zabrać glos w dyskusji. Panel poprowadzi moderator lub moderatorka, który/a sformułuje także końcowe wnioski. Sesja zaplanowana jest 1,5-2 godziny.
Na VI Kongresie Urbanistyki Polskiej odbędzie się 5 sesji pleanarnych — dwie w środę 20 czerwca 2018 i trzy w piątek 22 czerwca 2018. Szczegóły tutaj.

Sesje mobilne to sesje tematyczne, jakie odbędą się symultanicznie w czwartek, 21 czerwca 2018 w wielu miejscach miasta Gdyni. Założeniem tych sesji jest, aby odbywały się one w miejscu, które jest dobrą ilustracją omawianego problemu. Na przykład sesja o relacjach portu z miastem będzie miała miejsce w Porcie Gdynia a debata burmistrzów i prezydentów małych miast odbędzie się w Wejherowie. Uczestniczy Kongresu mają zapewniony transport do i z miejsc, w których zaplanowano sesje mobilne.
Każdy uczestnik może zgłosić udział w jednej sesji mobilnej. Ponieważ z przyczyn logistycznych liczba miejsc na poszczególnych sesjach jest ograniczona, prosimy o dokonanie wyboru sesji mobilnej w momencie rejestracji na Kongres. Potwierdzenie udziału w wybranych sesjach mobilnych uczestnicy otrzymają po wniesieniu opłaty kongresowej.

Zapraszamy do zgłaszania chęci zaprezentowania studium przypadku (max. 10 minut wystąpienia) w ramach poszczególnych sesji mobilnych. Szczegóły tutaj.
 
Językiem Kongresu jest język polski. Zapewniamy symultaniczne tłumaczenie na i z języka angielskiego w czasie sesji plenarnych. Paneliści i uczestnicy Kongresu mogą posługiwać się zatem językiem angielskim. Niektóre sesje mobile będą prowadzone po angielsku.
Congress debates will be organised in the form of plenary sessions and mobile sessions.

Plenary sessions
will be structured as debates. Each plenary session will start with a short, 10-15 minutes, introduction to the topic, followed by a panel discussion. Then the audience will be invited to enter the discussion. Each participant will be able to express his/her opinion or give a comment. The panel will be moderated by a person who will also formulate the final conclusions. The plenary session shall be concluded within 1,5-2 hours.
There are 5 plenary sessions planned at the 6th Congress of Polish Urbanism - two of them will take place on Wednesday, 20th June 2018 and three of them will be organised on Friday, 22nd June 2018. More details…

Mobile sessions
are the thematic sessions, which will take place simultaneously on Thursday, 21st June 2018, in numerous locations in Gdynia. The idea of these sessions is to discuss the topic in a place which is relevant to that topic. For example city-port relations will be explored in the Port of Gdynia, while the debate of the Mayors of small towns will take place in the town of Wejcherowo. Transport to and from the locations of the mobile sessions will be provided.
Each participant can select only one mobile session. The number of places on each session is limited due to logistic reasons, therefore we kindly ask you to select your preferred session during the process of registration. Your participation in the selected mobile session will be confirmed when the congress fee has been paid.
We kindly encourage participants of the congress to present a case study (max. 10 minutes presentation) for the discussion on the mobile session. More details…
 
The language of the Congress is Polish. There will be simultaneous translation to/from English during plenary sessions. Participants of the Congress are therefore free to use English. Some mobile sessions will be in English. 


20-22/06/2018

Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej
Plac Grunwaldzki 1
81-372 Gdynia

The Danuta Baduszkowa Music Theatre
Grunwaldzki Sq. 1
81-372 Gdynia


http://muzyczny.org/

ORGANIZATORZY
ORGANIZERS

Obraz
Towarzystwo Urbanistów Polskich
Society of Polish Town Planners

Obraz
Miasto Gdynia
City of Gdynia

PARTNERZY
PARTNERS

Obraz
AMS
Obraz
Autoportret. Pismo o dobrej przestrzeni
Obraz
Integracja
Obraz
Miasto Wejherowo
Obraz
Obserwatorium Polityki Miejskiej KRAJOWEGO INSTYTUTU POLITYKI PRZESTRZENNEJ I MIESZKALNICTWA
Obraz
Związek Miast Polskich
Obraz
cittaslow
Obraz
Polski Związek Firm Deweloperskich
Obraz
Miasto Stołeczne Warszawa
Obraz
Unia Miasteczek Polskich

patronat medialny
media patronage

Obraz
Przestrzeń Miejska
Obraz

vi kongres  urbanistyki polskiej "jutro MIASTA"
vi congress of polish urbanism "tomorrow of cities"

System identyfikacji wizualnej kongresu:
Agnieszka Bocheńska-Niemiec, Przemysław Chimczak      
Projekt i administracja strony internetowej kongresu: Misz Ajdacki

  • O Kongresie / About Congress
    • O Kongresie / About Congress
    • GALERIA / GALLERY
    • Opłaty / Fees >
      • Regulamin sklepu
    • Organizatorzy i Partnerzy / Organizers and Partners
    • Zakwaterowanie / Accommodation
  • Sesje / Sessions
    • Sesje plenarne / Plenary Sessions
    • Sesje mobilne / Mobile Sessions
  • Program / Programme
  • Paneliści / Panelists
  • Kontakt / Contact
  • Wydarzenia / Events
    • Wystawa / Exhibition
    • Walny Zjazd TUP / TUP General Assembly
    • SEMINARIUM Wykorzystanie PPP jako narzędzia realizacji Gminnych Programów Rewitalizacji
    • International Gdynia Urban Summer School
    • WYSTAWA FOTOGRAFICZNA / PHOTO EXHIBITION
    • CEE Meeting